Narrow your search

Library

UCLL (45)

Odisee (31)

VIVES (31)

AP (28)

Arteveldehogeschool (27)

Hogeschool Gent (26)

Thomas More Kempen (26)

KU Leuven (24)

KBR (21)

Thomas More Mechelen (17)

More...

Resource type

book (45)

audio (1)


Language

Dutch (44)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (2)

2016 (4)

2015 (1)

2013 (4)

2012 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Het ontwerpen van lessen : basistechnieken voor creatief lesgeven met nadruk op interactief leren en zelfreflectie
Authors: ---
ISBN: 9033441950 Year: 1998 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Didactisch routeboek : Onderwijs voorbereiden, uitvoeren en evalueren ... hoe doe je dat?
Authors: ---
ISBN: 9001605400 Year: 1995 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs geven, hoe doe je dat? Deze vraag staat centraal in Didactisch routeboek, een praktijkgericht boek dat de student een prima voorbereiding op zijn latere beroepspraktijk biedt. De uitgave bestaat uit drie delen. In het eerste deel worden drie ontwerpschema's besproken voor het samenstellen van onderwijssituaties. Het tweede deel bevat praktijkverhalen waarin diverse lessituaties worden beschreven. Het derde deel behandelt de afzonderlijke vaardigheden die verbonden zijn aan het voorbereiden, het uitvoeren en het evalueren van onderwijs. Voor de docent is een docentenhandleiding beschikbaar die laat zien hoe het Didactisch routeboek in de les gebruikt kan worden. Er wordt een opzet gegeven voor een module van 40 uur, waarmee u zelf nieuwe combinaties en varianten kunt ontwerpen.


Book
Lesvoorbereiding en -evaluatie op basis van didactische analyse
Authors: ---
ISBN: 9002131437 Year: 1981 Publisher: Antwerpen : Standaard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lesvoorbereiding en -evaluatie op basis van didactische analyse
Authors: --- ---
ISBN: 9002124775 Year: 1973 Publisher: Antwerpen Standaard Wetenschappelijke Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren van lesgeven (vierde druk)
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789024416219 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek gaan de auteurs in op de vraag hoe studenten op een goede manier van de ervaringen in de klas kunnen leren. Er wordt ingegaan op hoe het leren van ervaringen werkt en tevens wordt daar achtergrondinformatie bij gegeven. In het boek worden allerlei concrete suggesties en oefeningen aangeboden die kunnen helpen bij het op een efficinte en effectieve wijze leren van ervaringen als leraar voor de klas.


Book
Didactisch referentiekader : Lesanalyse en lesvoorbereiding.
Authors: ---
ISBN: 9789462927292 Year: 2016 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactisch referentiekader is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in de lerarenopleidingen in Vlaanderen en Nederland. Beginnende lesgevers en lesgevers die even terug willen naar de basis vinden in het boek een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie van waaruit lessen geobserveerd en geanalyseerd kunnen worden. Het boek biedt ook een praktische handleiding bij het maken van lesvoorbereidingen, aangevuld met voorbeelden uit 18 vakgebieden. Dankzij een vlotte schrijfstijl slagen de auteurs erin om soms complexe materie heel helder en herkenbaar te maken voor wie onderwijs wil verstrekken. De auteurs demonstreren een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. Bij de zorgvuldige bespreking van die componenten worden moeilijkheden niet uit de weg gegaan. Lesgevers worden uitgedaagd om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en om het resultaat daarvan onmiddellijk te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.


Book
Didactisch referentiekader : handleiding bij de lesvoorbereiding
Author:
ISBN: 9789033489648 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld voor studenten in de lerarenopleiding, beginnende leraren en leraren die even terug willen naar de basis. Het biedt zowel een praktische handleiding bij het maken van de eerste lesvoorbereidingen, als een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie. Dankzij een vlotte schrijfstijl slaagt de auteur erin om soms complexe materie op een heel heldere manier herkenbaar te maken voor wie nieuw is in het vak en het vakgebied. Tegelijk is het boek een handleiding vol praktische tips om beginnende leraren een goede start te laten maken. &#13;&#13;De auteur demonstreert een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. De minutieuze bespreking van die componenten is uniek in de zin dat geen enkel spanningsveld uit de weg gegaan wordt. Ze worden integendeel juist geduid. De auteur neemt zelf stelling in vanuit de verwachting dat het boek leraren en andere onderwijsbetrokkenen uitdaagt om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en het resultaat daarvan onmiddellijk voor zichzelf ook te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.&#13;&#13;


Book
Lessen voorbereiden stap voor stap : praktijkvoorbeelden
Author:
ISBN: 9030105461 903010547X Year: 1992 Publisher: Deurne Plantyn


Book
Het grote vindingrijk boek
Authors: ---
ISBN: 9789461938732 946193873X Year: 2013 Publisher: Nieuwolda Leuker.nu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mogelijkheden en ideeën voor ouders en leerkrachten om bij kinderen vanaf ca. 10 jaar het creatieve denken en daarmee het leervermogen te bevorderen. Een boek vol inspiratie en informatie over een onderwerp waar veel over gesproken wordt: creatief denken, Prikkelende achtergronden, praktische lesideeën en persoonlijke anekdotes maken dit boek tot een caleidoscoop van mogelijkheden voor leraren, schoolleiders en iedereen die kinderen wil verrijken met creativiteit.


Book
Beknopte didactiek en instructie
Author:
ISBN: 9789044123319 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Referentiekader. - 2. Doelstellingen. - 3. Beginsituatie. - 4. Structureren van leerinhouden. - 5. Didactische werkvormen. - 6. Media. - 7. Groeperingsvormen. - 8. Leerprocessen en didactische principes. - 9. Evaluatie. - 10. Praktische voorbereiding & uitvoering.

Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by