Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- lesvoorbereiding --- didactiek --- 474.3 --- Interactief onderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- Lesontwerpen --- basisonderwijs - lesvoorbereiding --- lesvoorbereidingen --- basisonderwijs --- Lesvoorbereidingen
Choose an application
Onderwijs geven, hoe doe je dat? Deze vraag staat centraal in Didactisch routeboek, een praktijkgericht boek dat de student een prima voorbereiding op zijn latere beroepspraktijk biedt. De uitgave bestaat uit drie delen. In het eerste deel worden drie ontwerpschema's besproken voor het samenstellen van onderwijssituaties. Het tweede deel bevat praktijkverhalen waarin diverse lessituaties worden beschreven. Het derde deel behandelt de afzonderlijke vaardigheden die verbonden zijn aan het voorbereiden, het uitvoeren en het evalueren van onderwijs. Voor de docent is een docentenhandleiding beschikbaar die laat zien hoe het Didactisch routeboek in de les gebruikt kan worden. Er wordt een opzet gegeven voor een module van 40 uur, waarmee u zelf nieuwe combinaties en varianten kunt ontwerpen.
basisonderwijs --- Didactic evaluation --- Didactics --- lerarenopleiding --- didactiek --- lesvoorbereidingen --- 474 --- 474.3 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- evaluatie --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Vaardigheden --- Lagere school: didactiek --- didactiek basisonderwijs --- basisonderwijs - lesvoorbereiding --- Lager onderwijs --- Leraren --- Lesvoorbereidingen
Choose an application
E070187.jpg --- Lesvoorbereidingen --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- #gsdbP --- lesvoorbereiding --- Didactic evaluation --- Teaching --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijspraktijk --- Didactiek. --- Lesvoorbereiding.
Choose an application
Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Enseignement --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- 454 --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Lesvoorbereidingen: didactiek --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
In dit boek gaan de auteurs in op de vraag hoe studenten op een goede manier van de ervaringen in de klas kunnen leren. Er wordt ingegaan op hoe het leren van ervaringen werkt en tevens wordt daar achtergrondinformatie bij gegeven. In het boek worden allerlei concrete suggesties en oefeningen aangeboden die kunnen helpen bij het op een efficinte en effectieve wijze leren van ervaringen als leraar voor de klas.
Teacher education. Teacher's profession --- Coachend lesgeven --- Lesvoorbereidingen --- Reflectie --- 472.7 --- Leraren --- Lerarenopleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding
Choose an application
Didactisch referentiekader is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in de lerarenopleidingen in Vlaanderen en Nederland. Beginnende lesgevers en lesgevers die even terug willen naar de basis vinden in het boek een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie van waaruit lessen geobserveerd en geanalyseerd kunnen worden. Het boek biedt ook een praktische handleiding bij het maken van lesvoorbereidingen, aangevuld met voorbeelden uit 18 vakgebieden. Dankzij een vlotte schrijfstijl slagen de auteurs erin om soms complexe materie heel helder en herkenbaar te maken voor wie onderwijs wil verstrekken. De auteurs demonstreren een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. Bij de zorgvuldige bespreking van die componenten worden moeilijkheden niet uit de weg gegaan. Lesgevers worden uitgedaagd om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en om het resultaat daarvan onmiddellijk te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.
Didactics --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- Lesgeven --- Lesvoorbereidingen --- didactiek --- didactische werkvormen --- lesvoorbereidingen --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 454.3 --- Lesvoorbereiding --- didactische processen --- lesvoorbereiding --- Lesvoorbereidingen ; didactiek. --- 454.2 --- Beroepsprofielen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- professionalisering --- Klasmanagement --- Onderwijsstrategieën --- 454.23 --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- lesgeven --- Onderwijsstrategieën
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor studenten in de lerarenopleiding, beginnende leraren en leraren die even terug willen naar de basis. Het biedt zowel een praktische handleiding bij het maken van de eerste lesvoorbereidingen, als een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie. Dankzij een vlotte schrijfstijl slaagt de auteur erin om soms complexe materie op een heel heldere manier herkenbaar te maken voor wie nieuw is in het vak en het vakgebied. Tegelijk is het boek een handleiding vol praktische tips om beginnende leraren een goede start te laten maken. De auteur demonstreert een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. De minutieuze bespreking van die componenten is uniek in de zin dat geen enkel spanningsveld uit de weg gegaan wordt. Ze worden integendeel juist geduid. De auteur neemt zelf stelling in vanuit de verwachting dat het boek leraren en andere onderwijsbetrokkenen uitdaagt om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en het resultaat daarvan onmiddellijk voor zichzelf ook te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.
Lesvoorbereidingen. --- Didactiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Didactics --- Research on teaching --- didactische werkvormen --- lesvoorbereiding --- Lesvoorbereidingen --- Didactiek --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Methodology --- 454.3 --- didactiek --- lesvoorbereidingen --- leerprocessen --- 454.2 --- 454.23 --- Beroepsprofielen --- Didactische werkvormen --- Klasmanagement --- Leerprocessen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Professionalisering --- 454 --- 484.3 --- secundair onderwijs --- Lesvoorbereiding --- 37.02 --- Werkvormen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- Lesgeven --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Internationalisering
Choose an application
praktijkvoorbeelden
Lerarenopleiding --- Lesvoorbereidingen --- Algemeen. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- Teaching --- lesvoorbereiding --- didactiek --- lesvoorbereidingen --- lager onderwijs --- Marc Keersmaekers --- lerarenopleiding --- pedagogie --- werkvormen --- stappenschema --- evaluatie --- 37 --- 474 --- basisonderwijs --- 474.3 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 484.3 --- lesvoorbereiding (ler) --- Didactiek ; basisonderwijs ; algemeen --- Lesvoorbereiding ; basisonderwijs --- Lesvoorbereiding --- didactiek basisonderwijs --- basisonderwijs - lesvoorbereiding --- Didactiek --- Lager onderwijs
Choose an application
Mogelijkheden en ideeën voor ouders en leerkrachten om bij kinderen vanaf ca. 10 jaar het creatieve denken en daarmee het leervermogen te bevorderen. Een boek vol inspiratie en informatie over een onderwerp waar veel over gesproken wordt: creatief denken, Prikkelende achtergronden, praktische lesideeën en persoonlijke anekdotes maken dit boek tot een caleidoscoop van mogelijkheden voor leraren, schoolleiders en iedereen die kinderen wil verrijken met creativiteit.
lager onderwijs --- creativiteit --- creativity --- Didactics of primary education --- primary education --- Creativiteit ; kinderen --- Denken --- KHCA --- Creatief denken --- Onderzoekend leren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- creativiteit (ler) --- Creativiteit --- Expressie-activiteiten --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Expressie-activiteit --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Musiceren
Choose an application
1. Referentiekader. - 2. Doelstellingen. - 3. Beginsituatie. - 4. Structureren van leerinhouden. - 5. Didactische werkvormen. - 6. Media. - 7. Groeperingsvormen. - 8. Leerprocessen en didactische principes. - 9. Evaluatie. - 10. Praktische voorbereiding & uitvoering.
Didactics --- didactiek --- Teaching --- Methodology --- Educational psychology --- Belgium --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- 454 --- 454.21 --- Psychomotoriek --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Lesvoorbereidingen --- Evaluatie --- Toetsen --- Doelen --- Onderwijsstrategieën --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Toets --- Doelstelling --- Onderwijsstrategie
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|